Lær om tannbleking
Sammenleggbart innhold
Produkt
Hvordan fungerer tannblekningsstrips?
Tannblekningsstrips inneholder en blekegel som inneholder et aktivt stoff, Smilebud har sin unike blekningsformel PAP+. Når stripsene påføres tennene, trenger blekegelen inn i emaljen og bryter ned de fargede molekylene som forårsaker misfarging.
Hvilke ingredienser er det i stripsene?
Våre nøye utvalgte ingredienser inneholder: Glyserin, Aqua/Vann, PVP, Etylcellulose, Alkohol, Natriumpolyakrylat, Phthalimidoperoxycaproic Acid (PAP), Xylitol, Kaliumcitrat, Hydroksyapatitt, Rebaudiosid A, Mentol, Natriumcitrat, Xantangummi, PVM/MA-copolymer, C12-15 Pareth-3.
Hva er inkludert i pakken?
Hver eske kommer med hele 7 stripspakker, en for øvre og en for nedre tanngard. For å hjelpe deg med å måle fremdriften din, vil du også finne en hvithetsskala inkludert i pakken. Med denne kan du enkelt følge fremgangen din og se resultatene etter hver bruk.
Hva gjør Smilebud bedre enn andre leverandører av tannblekningsstrips?
Smilebud bruker en unik tannblekingsoppskrift, vi har kalt den PAP+. Den er 100 % fri for stoffer som peroksider og animalske restprodukter som er vanlige i tannblekningsstrips fra andre merker. Peroksider kan gir unødige irritasjoner i tannkjøttet og kan framkalle allergiske reaksjoner.
Er tannblekningsstrips trygge å bruke?
Vi garanterer at produktene våre er trygge for deg og tennene dine. Alle våre tannblekingsstrips er testet og godkjent for bruk i Norge, i samsvar med Mattilsynets krav for tannbleking. Du kan være trygg på at du bruker et produkt som er utviklet for å gi deg best mulig resultat, samtidig som det er skånsomt for tennene dine.
Hvor lenge må jeg bruke tannblekningsstrips før jeg ser resultater?
Fordi alles tenner og smil er unike, vil resultatene av tannblekingen variere fra person til person. Imidlertid vil du vanligvis se en forbedring allerede etter første behandling med Smilebud strips.
Hvor ofte kan jeg bruke tannblekningsstrips?
Bruk stripsene to ganger i uken for å holde tennene hvite. Om det er første gang dubruker Smilebud kan du bruke 4 strips per uke i de to første ukene.
Kan tannblekningsstrips skade tennene mine?
Hvis de brukes i henhold til instruksjonene, er tannblekningsstrips trygge og skader ikke tennene dine. Imidlertid kan overforbruk eller feil bruk av stripene føre til bivirkninger som ømhet i tannkjøttet eller følsomhet i tennene.
Hva er de vanligste bivirkningene av tannblekningsstrips?
De vanligste bivirkningene av tannblekningsstrips er midlertidig ømhet i tannkjøttet og følsomhet i tennene.
Hvordan skal jeg bruke tannblekningsstripsene?
Slik bruker du Smilebuddy tannblekingsstrips:
1. tørk av tennene med et håndkle slik at tennene har fått en tørr overflate.
2. plasser tannblekingsstripsen på tennene, og klem slik at det holder seg på plass.
3. repeter i underkjeven, og vent i 30 minutter.
4. puss tennene som normalt og skyll vekk restene.
Kan jeg spise og drikke mens jeg bruker tannblekningsstrips?
Hvor lenge varer resultatene fra tannblekningsstrips?
Vanene du har i dagliglivet kan påvirke hvor lenge resultatene av tannblekingen varer. Inntak av visse matvarer og drikker som vin, kaffe og tobakk kan forårsake misfarging og redusert effektivitet av tannblekingen. For å opprettholde en hvitere farge på tennene, anbefaler vi å ha gode rutiner for tannhygiene og unngå inntak av mat og drikke som kan påvirke tennene dine negativt. Med riktig pleie og vedlikehold kan du oppleve resultatene av Smilebuddy strips i opptil 12 måneder eller mer.
Er det noen ting jeg bør unngå mens jeg bruker tannblekningsstrips?
Ja, det anbefales å unngå røyking og drikking av kaffe, te eller rødvin mens du bruker tannblekningsstrips, da dette kan påvirke resultatene du oppnår.
Kan jeg bruke tannblekningsstrips hvis jeg har følsomme tenner?
Med vår unike bleknings formel går det helt fint å benytte Smilebud tannblekningsstrips selv om du har sensitive tenner.
Er tannblekningsstrips egnet for alle typer misfarging?
Tannblekningsstrips er vanligvis effektive for å fjerne overfladisk misfarging, for eksempel misfarging forårsaket av mat, drikke og røyking.
Fungerer tannblekningsstrips for alle?
Tannfargeendringer kan skyldes ulike faktorer som aldring, infeksjoner, slitt emalje, mangel på tannpleie og antibiotikabruk. Det er viktig å merke seg at Smilebud tannblekingsstrips kun har en kosmetisk effekt, og kan ikke behandle underliggende problemer som krever tannlegebehandling.
Kan jeg bruke tannblekningstripsene selv om jeg har regulering?
Stripsene bør ikke påføres tenner med tannregulering under noen omstendigheter, da de bare kan bleke den delen av tannoverflaten som gelen kommer i kontakt med. Dette vil etterlate en ujevn bleking, og kan også forårsake oksidasjon av metallet som vil resultere i misfarging av selve tannreguleringen.
Kan jeg bruke tannblekingsstrips når jeg er gravid eller ammer?
Selv om det ikke finnes kliniske bevis som viser at Smilebud tannblekingsstrips er skadelige for gravide eller ammende kvinner, fraråder vi likevel at disse gruppene bruker tannblekingsstrips av trygghetsmessige årsaker. Dette er fordi det er en mangel på studier som spesifikt undersøker sikkerheten ved bruk av tannblekingsmidler under graviditet eller amming.
Kan jeg bruke tannblekingsstrips om jeg har orale komplikasjoner?
Det anbefales å unngå bruk av tannblekingsstrips hvis du har munnsår eller tannkjøttproblemer, da dette kan forverre tilstanden. Videre bør du vente med å bruke stripsene i noen dager etter tannlegebesøk eller andre orale inngrep, for å gi munnen tid til å lege og unngå irritasjon.
Er det noen aldersgrense på tannblekingsstrips?
Man bør være over 18 år for å benytte seg av vårt produkt.
Bestilling
Hva gjør jeg når det mangler en vare i pakken jeg har mottatt?
I noen tilfeller kan det skje at vi har gått tom for en vare mens du har bestilt. Dette skal du få beskjed om fra kundeservice, men hvis du mot formodning ikke får beskjed og oppdager at du mangler en vare må du ta kontakt med oss på kundeservice så skal vi hjelpe deg!
Kan jeg kansellere eller gjøre endringer på min bestilling?
Vi og lageret jobber på spreng for å få sendt ut alle pakker raskest mulig. Dersom pakken din allerede er sendt er det dessverre for sent å gjøre endringer på bestillingen. Hvis pakken din ikke er sendt så kan vi gjøre endringer på adresse eller lignende, men det er viktig at du tar kontakt med oss på kundeservice umiddelbart for å få rettet opp i feilen.
Hvordan kan jeg betale i nettbutikken?
Du kan betale med kortbetaling. Vi har støtte for alle kort, blant annet: Visa, Mastercard, American Express, Apple Pay, Google Pay og Shop Pay.
Bestillingen med kort går ikke gjennom, hva er problemet?
Om betalingen ikke går gjennom skal du få en feilmelding. Hvis det er obligatoriske felt du har glemt å fylle ut så vil disse markeres med en farget boks. Det kan og være feil med kortet ditt. Det er viktig at du dobbeltsjekker at alle opplysninger er korrekte. Hvis det allikevel ikke er mulig å trykke “Fullfør kjøp” anbefaler vi å forsøke og lukke hele siden og gå inn på nytt.
Hvordan kan jeg legge til en rabattkode?
For å legge inn en rabattkode, kan du gjøre det i slutten av kassen når du legger inn betalingsinformasjonen din. Du vil se "legg til rabattkode" på høyre side av siden, og det er der du kan legge inn koden. Vær oppmerksom på at det kun er mulig å bruke èn rabattkode per ordre.
Frakt og retur
Har dere hjemlevering?
Ja, det har vi. Vi sender pakken direkte til din postkasse. NB: hvis pakken din ikke får plass i postkassen din vil den bli sendt til nærmeste utleveringssted, og du vil motta hentelapp per post, e-post eller SMS.
Hvor mye koster frakt?
Fraktkostnaden er kun 39 kroner. I enkelte perioder spanderer vi frakten!
Hvor lang er leveringstiden?
Pakken sendes samme eller påfølgende dag. Forventet levering med Posten er 2-4 virkedager. Alle forsendelser blir sendt med Posten Norge.
Hva gjør jeg om en vare ankommer ødelagt?
Dersom du har mottatt feil vare eller varer med feil, vil vi sende deg nye varer uten noen ekstra kostnad for deg. For å få korrekt vare sendt ut, må den feilsendte varen sendes tilbake (eventuelt bilde av defekte varer). Vennligst ta kontakt med vår kundeservice påhjelp@smilebud.noog legg ved ditt ordrenummer når du kontakter oss.
Hvordan sporer jeg forsendelsen?
Så snart bestillingen din er behandlet, vil du motta en e-post med fraktbekreftelse som inneholder sporingsnummeret ditt. Vennligst merk at hvis du ikke har mottatt en bekreftelses-e-post, kan den ha havnet i søppelposten. Hvis du har spørsmål om statusen til bestillingen din, kan du sende en e-post tilhjelp@smilebud.no
Hva gjør jeg om jeg vil returnere en ordre?
Hvis du ønsker å returnere hele eller deler av din ordre tar du kontakt med kundeservice. Når returen er mottatt på vårt lager vil vi refundere deg beløpet du har betalt for varene. NB: merk at produktets forsegling må ikke brytes, og produktet kan heller ikke ha vært brukt eller testet.
Hva om jeg har problemer med å spore pakken min?
Hva om jeg har problemer med å spore pakken min?
Sporingen vil ikke oppdatere seg før transportør har scannet inn og begynt håndteringen av pakken din. Så fort de gjør dette vil sporingen din oppdatere seg. Hvis sporingsnummeret ikke oppdaterer seg eller fungerer i det hele tatt kan du kontakte oss via kundeservice.
Abonnement
Hvordan kan jeg endre, pause eller stoppe abonnementet mitt?
Du kan enkelt administrere abonnementet ditt ved å klikkeHER. Hvis du trenger hjelp, kan du alltid nå oss på:hjelp@smilebud.no.
Er det noen bindingstid?
Vi har ingen bindingstid eller oppsigelsesperiode på vårt abonnement.
Hvor ofte mottar jeg nye strips?
Vi sender ut produkt hver 30. dag. Hvis du har behov for hyppigere påfyll, vennligst ta kontakt med vår kundeservice.