Kjøpsvilkår
Generelt
Disse kjøpsvilkårene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester til sluttkunder i Norge.
«Selger» er: Smilebud AS
Orgnr: 934001591
E-post: Hjelp@smilebud.no
«Kjøper» er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.
Navn på Kjøper vil fremgå av ordrebekreftelsen. Kjøper er i det følgende også benevnt som «du», «deg», «din» eller «ditt».
«Tjenesten» referer til abonnementstjenesten.
«Produktet» er varen som leveres i tjenesten.
E-post: Hjelp@smilebud.no
Postadresse: Smilebud AS, Rosenholmveien 25, 1414 Trollåsen
Lager og returadresse: Smilebud AS, Rosenholmveien 25, 1414 Trollåsen
Avtaleinngåelse, aksept og endring av avtalevilkårene
Avtalen er bindende for begge parter når bestilling er mottatt av Selger. Når bestilling er mottatt sender Selger per e-post ordrebekreftelse til Kjøper innen rimelig tid som viser bestilte Produkt(er) og priser. Kjøper må kontrollere ordrebekreftelsen, og straks gi Selger beskjed dersom ordrebekreftelsen ikke samsvarer med bestillingen. Vedlagt ordrebekreftelsen følger disse avtalevilkår, angreskjema og opplysningsskjema om angrerett. Avtalevilkårene kan være gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg.
Avtalen innebærer at du aksepterer oppdaterte/endrede avtalevilkår. Nye avtalevilkår vil bli kunngjort på Selgers nettside og/eller vedlagt din neste levering.
Abonnement uten binding og kjøpsforpliktelse
Det skal være enkelt og greit å handle hos oss. Smilebud.no selger produkter på løpende abonnementsbasis, og du får derfor forsendelsene direkte levert i postkassen din, slik at du er sikker på å aldri gå tom for strips. Ved bestilling av produktet «Smilebud tannblekingsstrips» mottar du første pakke (7 strips) til kun 300 kr, videre mottar du en leveranse (7 strips) hver 30. dag til kr 300 kr. I perioder har vi også ytterligere rabatt på første pakke.
Vi har ingen bindingstid og du kan når som helst si opp ditt abonnement. Oppsigelse av abonnement kan du enkelt gjøre ved å logge inn her, ved oppsigelse stoppes abonnementet umiddelbart og du vil ikke belastet ytterligere. Dersom du ikke laget en bruker når du bestilte første gang, kan du gjøre det fra samme side, benytt samme e-post som da du bestilte. Du kan også si opp ved å kontakte kundeservice.
Pluss – medlemsklubb med bare fordeler
Ved ditt første kjøp, får du som kunde hos oss et automatisk og gratis medlemskap i fordelsklubben PLUSS. Medlemskapet gir deg tilgang til eksklusive kundefordeler og VIP-tilbud, helt uforpliktende og uten kjøpsforpliktelser. Du kan bli kontaktet via brev, telefon, e-post og SMS for å bli informert om våre tilbud og medlemsklubbfordeler fra oss.
Fleksibel levering
Du kan endre leveringene akkurat som du vil. Ta en pause, stopp eller korriger tidsintervallet som du ønsker, vår hyggelige kundeservice hjelper deg på best mulig måte slik at du blir fornøyd. For å gi deg maksimal frihet, fleksibilitet og topp kundeservice, er det heller ingen bindingstid eller kjøpsforpliktelse knyttet til abonnementet, og abonnementet kan sies opp fortløpende.
Enkel betaling
Du behøver ikke å gå inn å betale hver måned. Hos oss vil vi ta oss av alt det praktiske. Kortet du legger inn ved første kjøp vil automatisk bli belastet ved videre leveranser i abonnementet. Dersom belastningen av ditt kort ikke går gjennom vil vi forsøke å belaste ditt kort på nytt ved en senere anledning.
Rimelig og rask levering
Forventet leveringstid er 2-5 virkedager. Ved bestilling betaler du porto- og ekspedisjonsgebyr til kun 39kr. Denne lave fraktprisen beholder du for de videre leveransene. I enkelte perioder tilbyr vi gratis frakt.
Vår kundeservice er der for deg
Vår kundeservice hjelper deg gjerne på e-post alle hverdager kl. 08.00-15.00, du når dem på Hjelp@smilebud.no. For å gi deg maksimal frihet, fleksibilitet og topp kundeservice, skreddersyr vi leveringene etter ditt behov. Vår hyggelige kundeservice står parat for å kunne hjelpe deg på best mulig måte, slik at du blir fornøyd.
14 dagers ubetinget angrerett
Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen på din aller første forsendelse, dvs. angreretten gjelder kun første forsendelse i abonnementet. For at angreretten skal kunne være gjeldende, må produktet være uåpnet og returneres til oss i samme mengde og stand som ved mottakelse. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må du dekke verditapet. Ønsker du å benytte deg av angreretten, må du dekke fraktkostnaden for retur. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten fremgår av angrerettskjemaet som fulgte med på førstegangsbestillingen. Du kan også kontakte vår kompetente kundeservice.
Smilebud fornøydhetsgaranti
Vi er så sikre på at Smilebud tannblekingsstrips er blant Norges beste tannblekingsprodukter, at vi tilbyr 100% pengene tilbake garanti til alle nye kunder. Vi garanterer at tennene dine vil bli minimum 2 toner hvitere etter å ha brukt produktet, men hvis du mot formodning ikke opplever dette, kan du søke om refusjon.
For å kvalifisere for pengene-tilbake-garantien, må du ta et bilde av tennene dine før du bruker 7 Smilebud strips og et annet bilde etter fullført behandling med de brukte stripspakkene. Deretter kan du sende en e-post til vår kundeservice (Hjelp@smilebud.no) med bildebevisene og søknaden din vil bli behandlet innen 3 dager.
Husk å sende inn søknaden din innen 14 dager etter å ha mottatt produktet, og at bildene er datomerket og gyldige. Søknader som ikke oppfyller disse kravene vil dessverre ikke bli refundert. Vi forbeholder oss også retten til å ikke refundere søknader som ikke møter kravene vi har satt (men vi er rimelige).
Full reklamasjonsrett
Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Reklamasjonsretten er begrenset til varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen forutsatt at riktig lagring er fulgt og maksimalt to måneder fra forholdet det reklameres på ble oppdaget. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil og mangler må kjøper dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, kontakt kundeservice.
Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres. Varsel om prisendringer sendes i god tid før endringene trer i kraft. Dette innebærer at ved endringer i pris vil du bli varslet om dette minst 1 måned før prisendringen trer i kraft. Introduksjonstilbudene kan ikke utnyttes illojalt gjennom frekvent og repeterende abonnementstegning/oppsigelse, ettersom de gjelder kun nye kunder og for én husstand.
Klager
Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice. Vi er fleksible med våre kunder og finner en løsning sammen. Hvis vi mislykkes i å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukerrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo, elektronisk her. Du kan også bruke EU-kommisjonens online klageportal selv om denne fortrinnsvis vil være relevant dersom du er en forbruker bosatt utenfor Norge.
Vi følger personvernloven for å sikre deg som kunde
Vi behandler alle personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Som databehandlingsansvarlig lagrer og bruker vi disse opplysningene for at vi skal ivareta og administrere kundeforholdet. Les mer om vår personvernerklæring her.
Smilebud.no er underlagt taushetsplikt om personopplysninger. Utlevering av opplysninger til utenforstående utover ovennevnte parter kan ikke skje uten ditt samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav og/eller regnskapsbehandling. Registrering av reservasjoner rettes til kundeservice. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet, jf. personopplysningsloven §§ 18, 27 og 28.
Smilebud benytter personprofiler. Du har rett til innsyn og administrasjon av dine opplysninger, hvilke opplysninger som ligger til grunn for profilen og hvor opplysningene er hentet fra jf. personopplysningsloven § 21.
For mer informasjon om behandling av personopplysninger kontakt kundeservice som vil hjelpe deg.